zondag 2 juli 2017

Kerst in juli


 Tsjeeeeee, wat gaat het snel he? 
Er is alweer een maand voorbij en we starten bij Kaartjes Inspiratie Challenge daarom weer met een nieuwe challenge. Deze keer is onze uitdaging kerst in juli, met niet traditionele kerstkleuren, waarmee we dus eigenlijk bedoelen dat we geen groen en geen rood willen zien.

Jullie denken natuurlijk, wat nu al kerst?? Maar eigenlijk is het heel slim hoor, door nu al te beginnen mis je straks de stress van het nog heel veel kaarten moeten maken tegen de tijd dat het al december is. Slim toch?? Komen jullie meedoen??

Nou vind ik dat zelf best wel een hele leuke uitdaging, maar om het mezelf wat makkelijker te maken besloot ik daarom een plaatje te kiezen van onze sponsor Paper Nest Dolls, waar ik niet in de verleiding zou komen om die kleuren te gebruiken. Ik koos lekker veilig voor Snow Family, maar wist toch nog niet helemaal hoe ik het ging doen, ze zijn immers ook super schattig met rode kerstmutsen op hun hoofd.

Toen ging ik spelen met wat leuke distress technieken en maakte ik deze blauwe achtergrond met sneeuwvlokken, dat bleek de inspiratie die ik nodig had! Ineens wist ik wat en hoe ik het wilde gaan doen.
Ik besloot om mijn sneeuwpoppen in dezelfde kleuren te gaan kleuren als de achtergrond, dus heb ik mijn blauwe Copics uitgezocht, wat grijs erbij voor extra kleurvariatie/schaduwen te kunnen maken en ineens was ik zo klaar.
De vierkanten stanste ik met mijn nieuwe Lawn Fawn Outside In Stitched Square Stackables. Ik had ze gelukkig nog niet losgeknipt, dus dat ging heel makkelijk. Wat verschillende lagen foam erin om het mooie diepte effect te maken en toen was mijn kaart al bijna klaar.

Ik bleek geen bijpassend karton te hebben met de juiste blauwtinten, dus... werd ik creatief en heb het gewoon zelf gekleurd met mijn Copics! Ideaal, heb je zeker de juiste tint. Stempel op een banner met embospoeder en mijn kaart was klaar.



Ik vind hem in elk geval super tof geworden, dit wordt er zeker een voor een speciaal iemand.


4 opmerkingen: